tirsdag den 26. februar 2013

Bordpynt, endelig i brug



Da jeg for føje år siden fyldte 18 år, fik jeg dette, syntes jeg, smukke stel ved en antikhandler i Aalborg.. Jeg kunne ikke leve uden. Kunne allerede dengang se hvor flot det kunne være på et bord. Mange år er gået, og jeg må med skam indrømme at jeg ikke har brugt det en eneste gang..
 
Før lørdag d. 23. feb. 2013. Håber min mor fryder sig i himlen. For det er da en skam at der skulle gå så mange år..
 
Jeg har i sin enkelthed gjort følgende:
 
  • Syet dug af hørstof fra IKEA, her skal du huske at det kryber rigtig meget... Taler af bitter erfaring.
  • Det fine engelske stel,
  • Brune servietter fra Søstrene Grene
  • Cremefarvet bestik
  • Grene fra naboens have.. De lå der og kaldte på mig, midt på græsplænen.
Hvis du kan li det, er det blot på loppemarkeder, en tur i IKEA og måske en tur ind til Jeres nabo, hvis I ikke selv har sådan et træ :o)


15 kommentarer:

  1. Sikke en flot og anderledes borddækning, mon ikke den blev beundret:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jo Randi.. Det blev beundret.. og jeg er så glad for at det gamle stel blev brugt..

      lone

      Slet
  2. Jeg tror måske, at jeg genkender det fine stel. Ved du om det fandtes i blåt og rødt også. Synes nemlig at min gamle oldemoster, som døde for mange år siden, havde det i blåt. Godt at du nu har fået det i brug. Det ser fint ud med lærkekoglerne...(hedder de ikke det?)

    Kh Mette

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Mette

      Jo det findes i rødt, blåt, grønt og brunt.. Det er i hvert fald de farver jeg har set..
      Lærkekogler vil jeg mene de er, har jo blot fået dem af naboen, og syntes de var fantastiske..

      Kærlig hilsen Lone

      Slet
  3. Fint bord du har dækket og med et moderne twist er de gamle stel netop så smukke og unikke ...

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Pia

      Jeg elsker det. Uden tvivl godt det kom frem

      Lone

      Slet
  4. Hej Lone. Jeg tror sørme mine forældre har et stel der ligner, bare i rødt. Og det er rigtig flot. Man kan gå på eventyr i det :o)
    og det pynter fint på bordet.
    - ligesom dit gør :o)
    god ide du fik det fundet frem.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja Mona

      Er det ikke fantastisk. Man får næsten lyst til at leve dengang. Der ser romantisk ud.

      Lone

      Slet
  5. Hvor er det et fint bord.
    Mine forældre havde det i brunt, men kun i testel. Jeg har tekanden stående, og har for nylig slået tuden af den. Det er bare så bittert. Jeg går og tager mig sammen til at smide den ud.....

    SvarSlet
    Svar
    1. Eva

      Hvor er det ærgerligt. Øv når noget man holder af går i stykker.

      Ud med den. Man går bare og ærger sig endnu mere hvis du ser på den i stykker.

      Lone

      Slet
  6. Det er et dejligt bord som du har dækket. Flot gammelt stel, hvis jeg husker rigtigt er det et engelsk et af slagsen.
    Jeg er helt vild med dit bestik - hvad hedder det og eller hvor er det fra?
    håber at du kan hjælpe med bestikket....

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det er engels stel. Er så glad for det kom frem i lyset.

      Bestikket er en bryllupsgave. 12 år. Det hedder Homewear. På bestikket står der H W.

      Det er købt i Ide Møbler.

      Held og lykke.

      Lone.

      Slet
  7. Jeg vil blot gerne nævne jeg er alle nye til blogs og virkelig savored denne side. Sandsynligvis vil jeg bogmærke dit websted. Du har virkelig positive historier. Cheers for at dele dit websted.

    Muleposer

    SvarSlet
  8. For examplе, if yοu or someone you know are intеresteԁ in finding еduсatіonal ρrograms in sensuаl massagе therаpy.
    I left the fогefingers theгe for
    a bit, then revеrse courѕe. І doubt if the
    shiаtsu ѕеnsual massage. Sоme believe that
    masѕaging the bгeast after surgery alloωs the ԁeѵice to ѕhift in thе breast.

    Here іѕ what I tеll my clients, οr anуone else hurt this badly;
    eveг again. We were then askеԁ
    to comρlete a health history. C 104 F in the Hot Pοol,
    38?

    Here is my blog: tantric massage in london

    SvarSlet
  9. Hej Lone... Meget fin side du her har.. :-)..
    Jeg fandt tilfældigt dit billede af de smukke tallerkener..
    Jeg havde det selv men nu er det gået i arv til min store datter... det findes i 3 farver rød, grøn og brun og er engelsk fajance og hedder "Post office".. det var mit første stel.. jeg købte det selv i 1978 4 dele af hver dyb, flad, og the kopper samt kage talerkner til.... Kærlig hilsen Lisbeth fra Esbjerg...

    SvarSlet