lørdag den 20. februar 2010

Batik som i de "glade" dage.




Elsker Batik.
Måske er der lidt Hippiebarn i mig, hvem ved.
Det er de mest glade T-shirts, jeg har set længe. Tiden, hvor vi lavede ting i Dussen (SFO) som børnene ikke helt ville have stående hjemme, er væk.

Jeg elsker at præsenterer børnene for masser at nye teknikker og flotte resultater. Succeser har vi alle brug for, og det fik børnene i "min" Dus også da vi lavede disse flotte T-Shirts. Nogle lavede sutteklude til små babyer, andre tørklæder eller strømpebukser.
Fælles for alle, var at de fik flotte resultater som de var meget Stolte af.

Det er virkelig noget af det nemmeste i verden. Nogle kender det måske fra deres vilde ungdom, hvor det var en større omgang at lave Batik.

Nu:

Køber man jo blot farverne hos F.eks. Creative Company. Blander dem med vand, så de har den farve man ønsker. Bind evt. snørre stramt om stoffet, flere steder. Det frembringer den berømte cirkel i farverne......Sprøjter farven på bomulden. Lægger tingene i varmeskabet. Den tøre T-Shirt eller andet stryger jeg så farven fikseres.

Gi det en chance. Det er så nemt og flot. God fornøjelse.

7 kommentarer:

  1. Hvor er de flotte. Jeg har en opgave inde på arbejde, som jeg kryber lidt uden om. Vi har nemlig også fået batik farver. Har 1000 undskyldninger for at gå igang, men når jeg ser dine fine t-shirts, må jeg da bare prøve.
    God weekend.

    Kh. Randi

    SvarSlet
  2. Så er der lidt hippie i mig også , for jeg syntes de er utrolig fede de t-shirts :-)

    SvarSlet
  3. ¨Hej Randi..

    Gå glad i gang.. Det er så nemt som at klø sig selv i nakken... og lad mig se hvordan dit resultat ender.. glæder mig..

    Tak ,, du er så sød til at give komplimenter..

    Lone

    SvarSlet
  4. Hvor er de seje :) Jeg havde godt set, at Stof og Stil har fået farve, og at de i det nye katalog præsenterer teknikken. Jeg bliver vel nødt til at prøve :) Dine t-shirts er helt vildt fede!

    SvarSlet
  5. ÅH, hvor er de fine... Jeg har lavet så meget batik så det er helt ekstremt, med nøjagtig vandtemeratur, batikfarve og natriumditrionit og det hele...j

    SvarSlet
  6. Hej Mette..

    Har ikke set at det kan købes i stof og stil, køber altid ind i creative company... de er også meget billigere.. og det sætter jeg pris på....

    Py ha, Kirsten.. I dag er det noget nemmere end det du beskriver...

    Lone

    SvarSlet
  7. sidder her og læser alle jers kommentar.. og tænker om ikke det kan gøres uden ellerstikker, klemmer, plastik osv... jeg vil gerne have farverne flyder list sammen.. som i silke tryk .. eller som "røg" i forskellige farver .. har nogle stofbleer jeg gerne ville farvi i lysserrøde og violette da de er blevet lidt plettet men stadig er guld værd...
    har sat et link indtil hvad jeg mener noglelunde...
    håber du / i kan hjælpe mig.. på forhånd tak venligst maria


    http://www.colourbox.dk/media/2453819

    SvarSlet